z18736884ihzasady-zdrowego-zywienia-dzieci

Co jeść, by być zdrowym?

Temat zdrowego odżywiania jest stale aktualny. W czasach, gdy coraz więcej osób, w tym również dzieci, cierpi na nadwagę, znaczenie odpowiedniej diety jest jeszcze większe. Zobaczmy zatem jakich zasad powinniśmy przestrzegać, by być zdrowym.

5 posiłków dziennie

Jednym z grzechów współczesnego człowieka jest nieregularny tryb życia, czego wynikiem jest chaotyczne odżywianie się. Tymczasem podstawą zdrowej diety jest spożywanie 3 posiłków większych i 2 mniejszych, w odstępach 2,5-3 godzinnych.

Zbilansowane pożywieniedziewczynka-nowe

W zdrowej diecie muszą znajdować się wszystkie potrzebne organizmowi człowieka składniki odżywcze. Nie można więc stosować diet monotonnych, opartych np. tylko na tłuszczach, tylko na węglowodanach, czy tylko na warzywach i owocach. Ich stosowanie na dłuższą metę nie sprawdzi się, a efektem takiego zachowania będą niedobory osłabiające organizm.

W zdrowej diecie muszą być obecne zarówno węglowodany, białka jak i tłuszcze, pochodzące z różnych źródeł. Nie może również zabraknąć warzyw i owoców, które są cennym źródłem witamin i błonnika, wspomagającego procesy trawienne. Konieczne jest również właściwe nawodnienie organizmu. Powinniśmy wypijać ok. 2 l wody dziennie.

Niestety nie zawsze udaje się dostarczyć organizmowi wszystkich składników odżywczych. Warto wówczas sięgnąć po suplementy diety. Zawierają one m.in. witaminy na odporność, które wspomagają organizm, gdy spożywamy za mało warzyw i owoców. Warto również sięgać po tran w płynie dla dzieci, którego dobroczynny wpływ na odporność organizmu oraz zdrowe kości jest znany od lat.

Artykuł powstał przy współpracy z:

2016-11-03-08_15_12-sanostol-witaminy-i-mineraly-dla-dzieci

Dodaj komentarz