drukarka6

Druk folderów nadal skuteczną formą reklamy

Reklama dźwignia handlu jak mówi popularne porzekadło. I rzeczywiście bez skutecznej kampanii reklamowej żaden produkt nie zaistnieje w świadomości większej ilości konsumentów. Wbrew pozorom reklama papierowa np. ulotki składane, wciąż jest popularna. A jej skuteczność jest nadal wysoka.


ulotka4Papierowe sposoby reklamy mogą przybierać różną postać – od zwykłych małych ulotek, przez poldery reklamowe, kalendarze, po rozbudowane katalogi produktów. Wiele zależy od finansowych możliwości przedsiębiorstwa oraz od tego jak chce rozprowadzać informacje. W dobie internetu i powszechnego używania mediów społecznościowych druk folderów reklamowych i ich dystrybucja, nadal jest jednym z najpopularniejszych działań reklamowych firm. W tego rodzaju reklamie liczy się nie tylko szata graficzna, ale i materiał z którego jest wykonana, wielkość i jakość druku. Dlatego druk folderów warto zlecać drukarniom mającym w tym zakresie doświadczenie. Wówczas mamy gwarancje najlepszej jakości wykonania.

 
Inną forma reklamy papierowej są katalogi – mogą to być katalogi wysyłane pocztą lub dostępne na miejscu, w sklepie czy siedzibie firmy. Druk katalogów wymaga więcej pracy, zarówno w zakresie grafiki, jak i zawartości informacyjnej. Katalogi są zazwyczaj bardzo rozbudowane, by zawrzeć w nich jak największą ilość informacji. W ich wykonaniu liczą się bardzo: oprawa graficzna, szczególnie zdjęcia, jakość informacji (ceny, usługi dodatkowe itp.). Druk katalogów reklamowych zbliżony jest do pracy nad drukiem książki. Trzeba brać oczywiście pod uwagę, że wiąże się z tym dużo większy koszt wytworzenia, związany z gabarytami produktu końcowego, jak i kosztem wykorzystanych materiałów. Wiele firm tworzy katalogi tylko w związku z nową kolekcja produktów, zatem powstają np. raz na rok, raz na kwartał.

 
ulotka2Kolejną formą klasycznej reklamy są ulotki – jednak nawet w tym zakresie można pokusić się o zmianę formy. Ulotki składane to świetne rozwiązanie dla firm gastronomicznych. Zwłaszcza gdy zawierają w sobie kupony na oferowane dania. Można je także stworzyć na zasadzie małego menu restauracji. Ich najczęstszym sposobem dystrybucji jest rozdawanie na ulicach przechodniom. Ich zaletą jet to, że łatwo je zabrać ze sobą. Są składane zatem nie problem włożyć je do kieszeni czy torebki. Koszty ich wyprodukowania nie są wysokie, zatem nawet mała firma może sobie pozwolić na ich zamówienie. Ich produkcja jest szybka, dzięki czemu można je łatwo dostosować do zmian oferty firmy w krótkim czasie.

 
Reklama w biznesie to potężne narzędzie – dobrze wykorzystane przysparza klientów, pomaga rozbudować firmę, zdobyć nowe rynki. To czy firma zdecyduje się na ulotki składane, czy poniesie większe koszty na druk katalogów, zależy przede wszystkim od charakteru prowadzonej działalności. Pomimo rozwoju innych kanałów reklamy, sprzedaży, zakupów, reklama papierowa taka jak druk folderów, nadal jest skutecznym narzędziem. A gdy coś jest skuteczne nie warto z tego rezygnować, a jedynie rozbudowywać i wykorzystywać łącznie z innymi środkami.

 

Artykuł powstał przy współpracy z

jkb print logo

Dodaj komentarz