drukarka

Działania marketingowe drukarni

Co sprawia, że klienci wybierają akurat taką i taką drukarnię? Jakie czynniki mogą spowodować wzrost sprzedaży usług w branży drukarskiej? Odpowiedź jest prosta – dostosowanie swoich usług do potrzeb klienta na miarę XXI wieku.


Przede wszystkim? Cena, która idzie w parze z jakością – wszystkie koszty muszą być jawne i dostosowane do zróżnicowanych pod względem majątkowym klientów. Liczy się również szerokie zaplecze finansowe, którym dysponuje firma drukarska, na rozruch interesu – także wysokie przygotowanie praktyczne operatorów zajmujących się drukiem. Jakość wykorzystywanych maszyn drukujących, a także ich ilość przyspieszą czas realizacji zamówień. Bo czas oczekiwania na zamówienie, to drugi czynnik, który zachęci klientów do skorzystania z usług drukarni.
Maszyny muszą być pełnokolorowe. Powinny pracujować zgodnie z wykorzystywaniem najnowszych technologii drukarskich (profile ICC), a dopisek o braku odpowiedzialności za różnice kolorystyczne w druku raz na zawsze powinny zniknąć z umowy między klientem a usługodawcą.

uloty5

Wysokiej jakości maszyny drukarskie – maksymalnie wierne odwzorowują drukowane prace w stosunku do zgłoszonych przez klienta plików graficznych będących przykładem zlecenia. Bardzo ważna jest też jakość papieru i jego nieuniwersalny rozmiar – w grę wchodzi gramatura wysokiego gatunku oraz niestandardowe formaty produktów nieograniczonych do szablonowej oferty. Liczy się więc również wachlarz możliwości. Im większy, tym większy obszar rynku poruszy drukarnia. W grę powinien wchodzić głównie druk personalizowany, czyli dopasowany do każdego klienta indywidualnie – na życzenie klienta imiennie. Nie powinno się opierać swojej działalności, mając w ofercie jedynie druk folderów (https://www.jkbprint.pl/foldery-ulotki-skladane), zaproszenia, pocztówki, teczki, naklejki, bloczki, wizytówki, ulotki, firmówki, kalendarze ścienne i biurkowe czy listkowe. Ważne jest też otwarcie na szerszy zakres usług – książki, czasopisma, druk katalogów.

Warto w swojej ofercie zamieścić nie tylko możliwość realizacji gotowych – złożonych zamówień, ale również tworzenie spersonalizowanego według potrzeb klienta projektu. Dla jeszcze większego urozmaicenia oferty można wziąć pod uwagę nietypowe rozwiązania (druk z polami niedrukowalnymi czy pola zasłonięte np. w kopertach).
Jeżeli firma drukarska działa na zasadzie biznesu on-line i reklamuje się głównie w sieci, nastawiając się na klientów internetowych, powinno się kłaść mocny nacisk na ergonomię oraz intuicyjność strony; możliwość przedstawienia swojego zamówienia musi więc być przejrzysty. Przyda się tutaj również umożliwienie klientowi podglądu wgranego na stronę projektu – za pomocą generatora, który tworzy szablon w postaci pliku PDF, z wyszczególnieniem wszystkich trudnych dla klienta elementów takich jak wyliczenie marginesów czy miejsc składanych, co pozwoli mu unikać błędów w czasie zabawy z projektorem. Warto również stworzyć możliwość archiwizowania każdego projektu.

drukarnia5
Ostatecznie zwróć uwagę na zaangażowanie wszystkich pracowników. Wybierając ofertę, klient powinien liczyć na doradztwo, profesjonalną pomoc i wsparcie merytoryczne na każdym etapie realizacji zamówienia. Komfort, jakość, cena i szybkość działania to klucz do sukcesu twojej drukarni.

Dodaj komentarz