korekta lakieru

Polerowanie po zmianie koloru auta

Lakierowanie auta jest procesem, który samemu byłoby ciężko wykonać. Dlatego warto wybrać się do lakiernika, który za odpowiednią opłatą wykona to za nas. Lakierowanie auta we własnym zakresie niesie ze sobą kilka zasadniczych problemów. Jednym z nich są zacieki, w momencie, gdy nałożymy za dużo farby może ona spłynąć z samochodu pozostawiając zacieki na jego karoserii.

Kolejnym zadaniem po lakierowaniu auta jest polerowanie. Potrzebna do tego jest pasta polerska, która nadaje samochodowi połysku. Jest kilka rodzajów past polerskich. Rozróżniamy je poprzez ciężkość ścierania. Te ciężej ścieralne pasty wykorzystuje się przy bardziej zaawansowanych rodzajach lakierów. Nieodłącznym przedmiotem w wypadku polerowania są pady polerskie. Te małe gąbki mają swoje zadanie w rozprowadzaniu pasty po powierzchni samochodu. Jest ich kilka rodzajów a rozróżniamy je na podstawie koloru. Każdy kolor ma inne właściwości i jego zadanie lekko różni się od innych.

Pomarańczowe pady polerskie przystosowane są do wstępnego i końcowego polerowania. Są one wnet wielce uniwersalne. Natomiast białe pady polerskie są twarde. Zostały stworzone do zgrubnego polerowania lakieru i nie nadają się do lekkich prac wykończeniowych. Przy czym do lekkich prac wykończeniowych nadaje się czarna miękka gąbka. W porównaniu do niebieskiej nie jest ona ostra i nie zarysuje lakieru. Dlatego przyda się w pracach wykończeniowych oraz przy nabłyszczaniu samochodu.

Warto zatem pamiętać, że lakierowanie auta najlepiej powierzyć specjaliście, który będzie miał do tego specjalny sprzęt.

Dodaj komentarz