naturalne3

Z naturą za pan brat

Kosmetyki naturalne przebojem zawojowały nasze łazienkowe półki. Gdzie nie spojrzeć: naturalne, ekologiczne, produkowane z duszą. Producenci kosmetyków naturalnych prześcigają się w nowych formach zainteresowania sobą klientek i klientów, co zresztą wcale takie trudne nie jest. O dobroczynnym wpływie wielu naturalnych substancji pisze cała rzesza kosmetycznych blogerek zainteresowanym uproszczonym, klasycznym i jakościowym podejściem do pielęgnacji ciała, twarzy i włosów.

naurtalneO czym musi pamiętać producent kosmetyków naturalnych? – po pierwsze, dobrze od samego początku skupić się na promocji i budowaniu wiarygodnego wizerunku marki. Strona w sieci i na portalach społecznościowych to konieczność, ale równie ważne jest stworzenie łączności z klientami – co można szybko i sprawnie osiągnąć, wysyłając przykładowo darmowe próbki lub nawet pełnowymiarowe produkty do kilku/kilkunastu osób. Im większa ich siła kształtowania opinii: poczytne autorki blogów o tematyce zdrowia, urody i stylu życia, tym więcej osób zainteresuje się marką.

Z punktu widzenia klientów ważna jest także dostępność produktów – jeżeli nie w najpopularniejszych drogeriach (o co wcale może nie być tak łatwo i co ostatecznie może nie zgadzać się z polityką producenta kosmetyków naturalnych) to na rozmaitych targach naturalnej pielęgnacji zdrowia i urody. O swoją obecność na takich eventach powinien zadbać każdy producent kosmetyków naturalnych Kraków to szczególnie dobre miejsce na autopromocję – mnogość festiwali i targów medycyny naturalnej sprzyja reklamowaniu raczkującej marki.

naturalne2Dla kupujących, oprócz oczywiście skutecznego działania każdego preparatu – ważne jest aby producenci kosmetyków naturalnych zadbali o design opakowań. Z preferencją produktów pochodzenia naturalnego wiąże się także często troska o środowisko naturalne, ale także zainteresowanie takimi nurtami jak minimalizm, esencjalizm, slow life. Dla takiej osoby, która w danym produkcie widzi nie tylko kolejną tanią buteleczkę na przepełnionej łazienkowej półce, ale element wystroju wnętrza łazienki czy toaletki, estetyczna i prosta etykieta, szkło i metal, użycie szarego papieru i sznurka do pakowania produktu będzie miało znaczenie indywidualne.

Z kosmetykami naturalnymi wiąże się także troska o każdego konsumenta – dobre warunki ewentualnych zwrotów, możliwość uzyskania konsultacji i porady ze strony internetowego sklepu lub w trakcie wystawy promującej, rzetelna informacja o składach kosmetyków (które z substancji są pochodzenia naturalnego, które ekologicznego, czy produkt posiada jakieś certyfikaty jakości, czy nie był testowany na zwierzętach) – te wszystkie czynniki budują zaufanie potencjalnych nabywców i sprawiają, że chętniej wrócą oni dokonać zakupu. Niezależnie, czy będzie to przestrzeń fizyczna, czy jedynie wirtualna – w zetknięciu z formą i materią oferty, klient powinien poczuć pewien rodzaj swojskości i intymności. Jeśli tak jest – tym lepiej producent kosmetyków wykonał swoją pracę. Pielęgnacja z użyciem substancji pochodzenia naturalnego to świetny wybór dla każdej kobiety, której leży na sercu dobro swojej skóry i całego ciała.

 

Artykuł powstał przy współpracy z

elfa-pharm logo

Dodaj komentarz